Kundehistorier - Cases fra vores andre samarbejder | Unit IT

Kundehistorie - Sådan hjalp vi OBH Gruppen | Unit IT

Skrevet af Unit IT | Jul 9, 2020 6:56:00 AM

OBH Rådgivende Ingeniørers forlængede arm

OBH er et familie- og medarbejderejet rådgivende ingeniørfirma stiftet i 1965 af ingeniør Ove Brandt Hansen i Ringe på Fyn. Virksomheden har stærke faglige kompetencer og ekspertiser inden for rådgivning og byggeri. På it-området køber de sig dog til spidskompetencerne ude i byen. Og igennem de seneste 4-5 år har samarbejdspartneren været den samme, nemlig Unit IT.

Styr på serverne og sikkerheden

Da samarbejdet startede, var det for at undgå at investere i hardware selv. Unit IT (det daværende Outforce) fik derfor opgaven at stå for hosting af servere og medfølgende support.

”Med det samarbejde vi har med Unit IT behøver vi ikke selv investere i - og drifte hardware. Det giver en fleksibilitet – men også øget sikkerhed – både cybersikkerhed og i forhold til oppetid i driften,” fortæller Kim Nansdal, der er økonomidirektør for OBH.

First level support frigiver interne ressourcer

Efter implementering af hardware-delen, blev samarbejdet udvidet til også at omfatte first level support, hvor de ansatte kan ringe til supporten for at få hjælp til lette opgaver. Hvis det er er tale om mere forretningsbestemte problematikker, bliver sagen sendt videre til intern håndtering.

Fordelen ved at købe os til first level support er, at det frigiver tid for vores interne personale til at fokusere på udvikling. Dertil kommer, at de har en større åbningstid, end vi selv har, så vores medarbejdere kan få support fra kl. 06 - kl.21,” siger Kim Nansdal.

Business Intelligence giver overblik over forretningen

I 2019 blev BI-området tilføjet til samarbejdsaftalen, der i øvrigt kan aftales som et månedsabonnement.

På BI-området har samarbejdet hjulpet os til at frembringe forretningsrapporter som vi ikke selv kunne, og vi har fået sparring omkring, hvordan vi skulle håndtere det. Her vil jeg gerne fremhæve Unit IT’s måde med at ’skære kagen til fra starten’ og skabe et gavnligt overblik over, hvor vi skal hen. Rune er skarp til at forstå problematikken,” lyder det fra Kim Nansdal.

Ud fra OBH’s Navision og MS CRM har Unit IT bygget et BI-miljø, der giver mulighed for rapportering på flere områder. Selskabet har f.eks. fået en sagsrapportering, så de kan følge økonomien for deres igangværende sager fra forskellige dele af forretningen, og HR har fået et system, hvor de bl.a. kan følge op på medarbejderes sygdom, m.m. Og derudover er Unit IT ved at bygge en rapport, hvor OBH bedre kan følge ordre-pipeline.

Det er alle de perspektiver, vi gerne skal binde sammen, så man kan se forretningen både som et samlet hele og fra forskellige perspektiver,” udtaler Rune Bysted.

Og det er netop dét at få et samlet overblik, der passer OBH rigtig godt.

 ”Jeg sætter pris på at have vores eksterne samarbejde samlet så få steder som muligt. Derfor er det naturligt for os at bruge Unit IT,” siger Kim Nansdal.