Kristian Leth
Senior Supporter

Vennerne fortalte om det gode arbejdsmiljø

Før jeg blev ansat i IT Holding, var jeg leverandør af erhvervstelefoni til moderkoncernen USTC og kom derfor tit forbi. Da jeg kendte nogen i Trading-afdelingen, havde jeg hørt meget godt om stedet. Kulturen lød lige som noget for mig, så jeg sagde til it-afdelingen, at jeg var interesseret, hvis de en dag skulle få brug for én. Jeg vidste godt nok intet om it dengang, men jeg sagde, ”jeg kan revolutionere jeres telefoni”, så jeg blev tilbudt et job og fik så mulighed for at dygtiggøre mig inden for it efterfølgende. Den 1. december 2018 har jeg været ansat i 19 år.

Fra intern til ekstern support

Til at begynde med var jeg kun på intern support til Dan Bunkering og andre interne brugere i USTC-koncernen. Men da vi blev en selvstændig virksomhed i 2003, og især da vi fik vokseværk i 2007, begyndte jeg mere og mere at arbejde med eksterne brugere. Vi gjorde egentlig bare vores eksisterende koncept tilgængeligt for eksterne brugere, som nu fik nem adgang til support. 

Vores opgaver spænder meget vidt fra printproblemer hos brugeren til opgaver med citrix- eller terminalmiljø. Derudover har jeg altid været meget involveret i alt der drejer sig om konfiguration og opsætning af telefonisystemer samt forhandlinger om fastnet eller mobilkontrakter eller medarbejder-bredbåndsaftaler til hjemmearbejdspladser. Tidligere sad jeg også med satellitforbindelser ude på skibene. Ja, der findes faktisk ikke opgaver, der er for små eller store. 

Vi er i øjenhøjde med kunderne

Jeg sætter stor pris på kontakten til vores kunder. Oftest foregår det som en god snak på telefon, hvor jeg kan spørge ind til problemet uden at blive for teknisk over for kunden. De ting, jeg ikke selv kan løse, sender jeg videre til de rette personer. Men jeg bliver ved at være tovholder og vender tilbage til kunden med en mellemstatus. Når opgaven er færdig, får kunden en slutstatus fra den, der har løst problemet. 

Når det kommer til vores interne kunder, så stopper vi gerne op på vores vej rundt i koncernen og hjælper folk. Der skal hænge noget presserende over os, hvis vi ikke gør. Vi lytter, tager action og følger op, og det får vi rigtig meget positiv feedback på. Det er generelt kendetegnende for vores kultur, at vi altid gerne går den ekstra mil, der skal til.  

Udvikling, kammeratskab og spændende udfordringer

Kommende kolleger skal vælge at arbejde hos os, fordi der er vanvittig mange interessante udfordringer her. Vi spænder så utrolig bredt – især også med vores ekspansion gennem tilkøb. Efter at have været her i snart 19 år føler jeg stadig, at jeg bliver udfordret. Det går hånd i hånd med, at vi løbende får mulighed for at dygtiggøre os. Og så bliver man en del af et godt kammeratskab, hvor kollegerne går den ekstra mil for én, når det brænder på. Det gør, at jeg tager på arbejde med et smil på læben. 

 

Ring til os