Tiden, hvor man brugte markedsføringskroner på forskellige kampagner og GTM tiltag for derefter at håbe på, at indsatsen blev en succes, er heldigvis ovre. I dag kan vi måle på stort set alle aspekter af en given indsats gennem Business Intelligence.
Vi connecter alle jeres touchpoints med kunderne ovenpå Power BI og kan herefter trække de indsigter ud, som forretningen ønsker at måle på. Det betyder en langt større mulighed for at forudsige jeres kunders adfærd, og dermed målrette budskaberne overordnet eller i personaliseret form.
Optimér din Performance Marketing med data segmentering
Segmentering af data er en effektiv måde til at målrette jeres digitale indsatser på, så forretningen kan komme i kontakt med den ønskede målgruppe. Med segmentering har I mulighed for at personalisere budskaberne til din målgruppe, så det bliver så relevant som muligt.
Vi har hjulpet rigtig mange kunder med at optimere deres data og med at lave effektive segmenteringer. Med en god segmentering, som tager udgangspunkt i forretningens ønsker, vil I have de bedste forudsætninger for succes med jeres digitale indsatser.
At anvende data til at blive skarpere på, hvad der virker og hvad der er spild af marketing budget, er en styrke for enhver marketingchef. De fleste virksomheder har en god ide om, hvem deres målgruppen er, men uden at have defineret nogle karakteristika i form af personaer, lykkedes man sjældent med at ramme spot on på budskaberne.
Personaer er fiktive kunder med individuelle karakteristika, som anvendes som prædiktive modeller. Ved at anvende personaer i alt markedskommunikation, får I et klart billede af, hvem I henvender jer til – uden at kende dem præcist. Erfaringen viser, at jeres ROI på jeres indsatser ændrer sig drastisk, når man på den måde målretter sin kommunikation og arbejder konsekvent med personaer.