Kubernetes as a Service

Kombiner cloud og Kubernetes as a Service i én løsning, der sætter software- og applikationsudvikling fri. Så kan du frit udvikle og lægge driften i hænderne på specialister.

Unit it hero 7_3 low
mads-juhl
Mads Juhl
Client Solution Executive

Fleksible containere på skalerbar og effektiv, dansk cloudinfrastruktur

Få både en skalerbar dansk cloudplatform og Kubernetes as a Service i én fleksibel løsning, der støtter dine agile udviklingsprocesser og effektiviserer jeres softwareleverancer.

Vi leverer Kubernetes as a Service fra en cloudplatform, der kan gøre en markant forskel for leverancen af dine applikationer - fra software defined network og mikrosegmentering, til disaster-recovery.

Slip udviklere fri, og gør dem i stand til, at levere på en platform der gør det effektivt at rulle nye applikationer, opdateringer og udviklingsprojekter ud.

Unit it hero 020 rikke

Kubernetes as a Service samler og styrker jeres muligheder for at levere og effektive containerbaserede applikationer

Database black

Dedikerede Kubernetes Clusters

KaaS giver jer fuldstændig dedikerede Kubernetes clusters, hvor både Control Plane og Worker Nodes er dedikeret til jeres løsning.

Networking black

Skalerbart antal Worker Nodes 

Bestem selv antallet af Worker Nodes og skru frit op og ned i jeres Kubernetes as a Service selvbetjening. 

Server black

Adgang til flere availability zones

I kan frigive Kubernetes clusters i flere forskellige availability zoner på vores underliggende cloudplatform.

Access point black

Indbygget Event Monitoring

Vi kontrollerer belastning og kapaciteten der er til rådighed, overvåger platformsfejl og eventlog samt udfører de nødvendige justeringer, der sikrer en stabil platform.

Managed network black

Patching og opdateringer

Vi patcher og sikrer løbende SDN og Kubernetes platformen med patches i planlagte servicevinduer, for at sikre stabil platformsdrift og forudsigelig afvikling af applikationer.  

Modern workplace black

Single Point of Contact

Spørgsmål om jeres service, eller brug for assistance? Vores Service Desk er jeres Single Point of Contact og adgang til hjælp og sparring.

Kubernetes as a Service

Lad os tage ansvaret for hardware og infrastruktur, så I kan fokusere på at udvikle software

Med Kubernetes as a Service påtager vi os ansvaret for de hardware og infrastrukturkomponenter der indgår i den samlede Kubernetes løsning.

Infrastrukturen er sikkerhedshærdet og omfattet af stærkt beredskab, samt serviceaftaler med hardware- og softwareleverandører.

Vi administrerer løsningen med de bedste værktøjer fra VMware, og styrker løbende sikkerhed og performance på baggrund af anbefalinger fra eksperter.

En effektiv Kubernetes as a Service-løsning kræver samspil mellem flere teknologier for at være effektiv. Derfor består vores løsning også af flere software-definerede elementer, der understøtter agil udvikling.

  • Infrastructure as a Service (IaaS)

  • Software Defined Network (SDN)

  • Load Balancing as a Service (LBaaS) 

Tanzu Kubernetes Grid fra VMware strømliner arbejdet med containere og Kubernetes. Og det letter administration. Derfor er det også rygraden i et enterprise-ready Kubernetes-miljø hos os.

Derfor, får I også mulighed for, at vælge mellem flere foruddefinerede VM-profiler i Tanzu Kubernetes Grid (TKG), eller for selv at fastsætte jeres egne VM-size profiler.

Jeres Kubernetes as a Service-løsning bliver drevet fra jeres eget, virtuelle datacenter, som arbejder med forskellge storage-typer.

Vælg mellem Kubernetes nodernes Storage (standarden er 20 GB pr. node, men dette kan tilpasses) og Kubernetes persistant storage, som anvender Cloud Director named diske.

Med Kubernetes as a Service får I en løsning med masser af teknologiske muligheder.

  • Dedicated Kubernetes Clusters (Control Plane & Worker Nodes)

  • Single or HA Control Plane (multi-node recommended for production) 

  • Scalable worked nodes (in one or multiple pools) 

  • Kubernetes i to availability zones (separate clusters) 


 

Driftsydelser i enterprise-klassen er en del af pakken

Incident & Problem Management 

Vi sikrer hurtig reaktion og effektiv opgaveløsning, herunder registrering/klassificering og prioritering af indrapporterede Incidents samt afhjælpning, udbedring og eskalering.

Gennem Problem Management sikrer vi korrekt eskalering og minimering af kendte fejl.   

Patch Management

Vi tager ansvar for den løbende opdatering og pachning af de kritiske SDN og KaaS elementer i platformen.

Patchopdateringer samt evt. roll-back-scenarier foretages, som udgangspunkt, i planlagte servicevinduer for at sikre stabil afvikling af platformen.

Change Management 

Som del af vores daglige driftsvedligehold, sikrer vi, at ændringer der udføres, bliver koordineret og håndteret som Change Orders, og at de følger veldefinerede procedurer, for at minimere risici og sikre kvaliteten .